حساب بانکی برای زندگی مالی بهتر

حساب بانکی برای زندگی مالی بهتر

 

حساب بانکی

اکثر مردم برای هزینه‌های ماهانه ی خود تنها از یک حساب استفاده می کنند. نمی توان در زندگی همه چیز را به این سادگی گرفت. شما باید روی حساب‌های خود مدیریت داشته باشید. انواع مختلفی حساب بانکی وجود دارد که به مقاصد مختلف راه‌اندازی می شوند. 

  • حساب پس‌انداز
  • حساب سرمایه گذاری
  • حساب پرداخت وام

شاید نیاز باشد یک حساب برای چک‌هایتان داشته باشید، یا یک حساب مجزا برای هزینه‌های ماهانه. ایا به این موضوع فکر کردید که با پول‌های اضافی خود چه کار کنید؟ پول‌های اضافی داخل کدام دسته از این حساب‌ها میروند؟ در چنین زمانی داشتن حساب سوم میتواند بهترین گزینه باشد. برای رسیدن به اهداف خاصمان مانند پیش پرداخت خانه، خرید ماشین، و خریدهای بزرگ کمک زیادی می‌کند.

حساب مشترک

اگر ازدواج کرده باشید ممکن است وجود یک حساب مشترک هم احتیاج شود. یعنی یک حساب چک و یک حساب خرج ماهانه دارید. حساب پس‌انداز شما به صورت حساب مشترک تبدیل می شود. موجودی حساب پس‌اندازتان باید حداقل برابر با سه ماه هزینه‌های ضروری زندگی شما باشد. اگر ازدواج کردید و درآمد خوبی دارید، داشتن حساب‌های جداگانه هیچ موردی ندارد. اما در هیچ شرایطی نباید پس‌انداز در حساب مشترک را فراموش کنید.حساب های مشترک انواع مختلفی دارند:

  • حساب مشترک با سپرده بلند مدت
  • حساب مشترک با سپرده کوتاه مدت

داشتن حساب‌ بانکی های اضافی

در طول سال پس اندازهایی را به خرج‌های بزرگ سالانه مانند سفرهای خارج از کشور و .. اختصاص ‌دهید. سعی کنید پول اضافی را حتی کم به حساب پس‌اندازتان انتقال بدهید. مقدار این مبلغ شاید ارزش زیادی نداشته باشد. عادت پس‌انداز در هر شرایط برای شما کمک خوبی خواهد بود. زمان مسافرت سعی کنید موجودی مازاد بر خرج سفر با خود همراه نداشته باشید.

برای بازکردن حساب‌های اضافی حتما باید دلایل قانع کننده‌ای داشته باشید. مثل زمانی که شما پولی برای خیریه یا کمک مالی به افراد خانواده یا دوستان و .. کنار میگذارید. به یاد داشته باشید، پس‌انداز در شرایطی که انتظارش را ندارید، میتواند بهترین و تنها کمک به شما باشد. شما می توانید برای اهداف خود پس‌اندازهای مجزا داشته باشید.

  • تفریح
  • خرید ماشین
  • خانه
  • خرید زمین برای سرمایه‌گذاری
 

حساب کاری

در بعضی از مشاغل نیاز به پس‌انداز بیشتر احساس می شود. مثل زمانی که درآمد ثابتی ندارید و شغلتان آزاد است. زمانی که شما صاحب یک شغل آزاد هستید، بهترین راه برای حفظ درآمد داشتن حساب پس‌انداز است. این حساب پس انداز باید به طور روزانه به حساب چک شما منتقل شود. در بعضی از شغل‌های آزاد، باید هر ساله مبلغی را به عنوان مالیات بپردازید.

فراموش نکنید، هر ماه باید مقداری از مالیات را در حسابی که به آن دسترسی ندارید پس‌انداز کنید. مطمئن باشید آخر سال برای این کار از خودتان تشکر می کنید. حساب‌های شخصی و تجاری خود را جدا کنید. حتی اگر کسب و کار خودتان باشد و اجاره‌ هم نداشته باشید. باز هم تمام حساب‌های شما باید به صورت جداگانه باشد. حساب پس‌انداز جداگانه‌ای هم برای کسب و کارتان در نظر بگیرید. بنابراین حساب های کاری می توانند شامل مواردی چون:

  • حساب چک
  • حساب پرداخت وام
  • حساب سپرده گذاری بلند مدت
  • حساب سپرده گذاری کوتاه مدت
  • حساب های مجزا برای شعبات مختلف کسب‌وکار

فقط یک حساب بانکی !

اگر علاقه‌ای به پس‌انداز ندارید، داشتن حساب‌های مختلف را فراموش کنید. چون نمیتواند کمک زیادی به شما بدهد. ممکن است تمام درآمدتان را برای اقساط‌ یا چک‌هایتان می‌دهید. در این صورت داشتن حساب پس‌انداز برای شما کمک خوبی نخواهد بود. به ویژه اگر به فکر پس انداز برای هزینه‌های بزرگ زندگی با این حساب پس‌انداز هستید. در این شرایط بهترین راه، شناخت بزرگترین هزینه‌های سالانه است.

به شما پیشنهاد میکنیم که حداقل همان دو حساب بانکی را داشته باشید. حتی اگر تمام هزینه و مخارج شما برای چک و اقساط برود. یک حساب برای پرداخت تمام صورت حساب‌های ماهانه باشد. حساب دیگر بدون کارت برای پس‌انداز و فقط به حساب پول اضافه کنید. وقتی شما با پول کم شروع به پس‌انداز میکنید. این عادت تمام طول زندگی با شما همراه خواهد بود و اثر خوبی در زندگی شما به جا میگذارد. بنابراین کسانی که علاقه به داشتن حساب پس‌انداز ندارند این دو حساب را داشته باشند:

  • حساب چک
  • حساب اقساط

حرف آخر

ممکن است شما با شرایط بد مالی مواجه شده باشید، که هیچ پاسخی در این مقاله برای حل آن پیدا نکرده‌اید. اما مسئله‌ی واقعی اولویت در پرداخت تمام هزینه‌ها است.با رعایت این چند نکته می توانید به راحتی زندگی مالیتان را ساماندهی کنید. تا جایی که امکان دارد در هزینه ها صرفه جویی کنید.
برای خودتان با تمام اوضاع مالی خوب و بد پس‌انداز داشته باشید.

رو نیوُ حساب کن!




برچسب ها : ,
مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.